wtorek, 15 listopada 2016

5 książek o modzie, które warto znać


Chyba każdy z Was, kto odwiedza tą stronę chociaż w małym stopniu interesuje się modą. Z tego powodu postanowiłam przygotować 5 propozycji,  które prezentują wiedzę ze świata mody w przystępny i interesujący sposób. Część z nich również idealnie sprawdzi się na deszczowe jesienne wieczory spędzane pod kocem z kubkiem ciepłej herbaty w ręku. To jak? Zaczynamy!


„Elementarzu stylu”  Katarzyna Tusk

Kasi Tusk chyba nikomu przedstawiać nie muszę, jest ona doskonale znana w świecie mody. 
W swoich stylizacjach stawia przed wszystkim na minimalizm i prostotę. Katarzyna Tusk 
„Elementarzu stylu zdradza nam tajniki dotyczące metod budowania naszej 
szafy - dobieranie odpowiednich fasonów oraz kolorów, dzięki którym zawsze będziemy 
wyglądać modnie i z klasą.Sam elementarz przyciąga uwagę piękną oprawą oraz niesamowitymi fotografiami. Książka spełni oczekiwania każdej kobiety, która chce wyglądać modnie i z klasą , a przy tym nie wydawać fortuny.


„Love, style, life Garance Dore

Garance Dore - nazywana przez New York Times strażniczką stylu. Jak sama mówi, gdy była nastolatką modą była dla niej ucieczką od codzienności, dziś jest do niej kluczem. „Love, style, life zabiera nas w podróż po krainie stylu oraz ułatwia odpowiedź na pytanie: Co sprawia, że czujemy się piękni? Książkę, polecam każdemu, kto chce wyruszyć w niezwykłą podróż po świecie mody.


„Vogue. Za kulisami świata mody” Kirstie Clements

Kirstie Clements to była redaktor naczelna australijskiej edycji magazynu Vogue. Pracę w redakcji zaczęła od roli recepcjonistki, by kilka lat później stać się jedną z najbardziej wpływowych naczelnych świata mody. Clements odkrywa przed nami wszystkie karty tego świata, ukazując przy tym prawdziwą stronę branży. Nie brak tu także ciekawostek o znanych osobowościach. Książka przedstawia historię silnej kobiety, która dzięki swojej pracy osiągnęła niesamowity sukces. Lektura obowiązkowa dla miłośników mody, ale nie tylko!


„100 lat mody” Cally Blackman

Jeżeli jesteście ciekawi jak zmieniała się moda na przestrzeni ostatnich 100 lat to ta książka jest idealna dla Was! Książka, a raczej album „100 lat mody”  to genialna dokumentacja mody XX wieku. To ogromne źródło wiedzy na temat ubrań elit, uniformów, strojów sportowych i nie tylko. Znajdziemy tam również informację na temat fasonów, wzorów czy stylów. Jest to jeden z najlepszych albów na jaki trafiłam.


„Od Chanel do Versace. Style w Modzie.” Marnie Fogg

Interesuje Was historia mody oraz dorobki najważniejszych osobowości świata mody? Jeśli tak, to śmiało mogę polecić Wam tą książkę. Książka ta to starannie opracowany przewodnik po najważniejszych markach, domach i projektantach mody. Wciągający i ciekawy tekst informuję o zaciętej, niełatwej drodze na szczyt, najciekawszych pomysłach i ewolucji stylu. Ilustrację prezentujące najciekawsze kreacje każdego ze stwórców, stają się idealnym dopełnieniem całości. 












14 komentarzy:

  1. Ciekawe, sama chętnie bym chciała mieć u siebie taką właśnie książkę, może wtedy jakoś bardziej bym przykładała uwagę do tego, co zakładam :)

    Pozdrawiam cieplutko;) Tak Po Prostu BLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. osobiscie nie lubię czytac ksiazek, ale o modzie są ciekawe :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Great post! PS: Would you like to follow each other? Let me know and I will follow you back. :)

    The Fashion Spell | Instagram

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakiś czas temu pomyślałabym, że dobrym pomysłem byłoby kupienie sobie książki o modzie. Czytanie oraz styl kocham, dlaczego więc by tego nie połączyć.
    Mimo wszystko chyba kupiłabym tą od Kasi Tusk, lubię wspierać Polaków w ich twórczości :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post, właśnie szukam jakiś ciekawych, wartych przeczytania książek o domach mody i z chęcią skuszę się na tą ostatnią książkę, którą opisałaś :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książki o modzie nie dla mnie ale pewnie będą inspiracją dla wielu osób ;)
    https://malamalenka.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  7. Sama niedawno skończyłam czytać Księgę stylu Chanel Karen Karbo, którą z ręką na sercu mogłabym polecić! Bardzo mi się spodobała i nie ukrywam iż mogłabym pochłonąć przygotowane przez ciebie propozycje.

    Zapraszam także na mojego bloga, jeśli ci się spodoba, zaobserwuj!
    modaiurodawedlugjulii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. każdą znam, czytałam chyba cztery, mimo iż to nie jest mój temat, ale mnie zaciekawiły. ;) zwłaszcza że niektóre mają naprawdę piękne zdjęcia, a to akurat lubię. ;)
    pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Nawet nie wiedziałam że są takie świetne książki! Koniecznie muszę któraś z nich nabyć :D
    Obserwuje :)
    Zapraszam - http://amelia-swietlik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiedziałąm tylko o jednej, którą samo przeczytałam i mi się bardzo podobała muszę koniecznie je zamówić!!
    tylkomarzeniablog.blogspot.com
    A i oczywiście obserwuje bardzo podoba mi się twój blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba najchętniej bym sięgnęła po drugą pozycję..:) Love, style life..:)

    www.justcleo.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie słyszałam o żadnej z tych książek. Bardzo mnie zaciekawiłaś, więc może po którąś sięgnę :)

    Zapraszam: KLIK

    OdpowiedzUsuń
  13. Zaciekawiłaś mnie i chyba w najbliższym czasie zajrzę do któryś z tych książek.
    http://okay-ihaveabook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Kurczę, szukam cały czas tej książki "Love, style, life". To jedyna pozycja stąd, której niestety jeszcze nie znam :<

    https://wartowiedziecwiecej.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń